Skip to main navigation Skip to main content

Tipping the balance

New study on building support for carbon pricing

This policy brief derives lessons learned and provides recommendations for successful carbon pricing communication. In six case studies of carbon pricing initiatives from four continents, the study examines how policy design and communication interplayed with other factors and contributed to the success or failure of different carbon pricing policies.

The authors conclude by highlighting the importance of good communication that is tailored to stakeholders and internally consistent. Further recommendations include testing messaging, labelling policy instruments favourably, directing revenue toward the goal of the policy and addressing distributional issues, as well as convincingly addressing concerns around fairness and carbon leakage.

Date: August 2019

Cookie Settings

Marketing-Cookies werden von Drittanbietern oder Publishern verwendet, um personalisierte Werbung anzuzeigen. Sie tun dies, indem sie Besucher über Websites hinweg verfolgen.

Provider:

Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und nukleare Sicherheit (BMU)

Privacy

Statistik-Cookies dienen der Analyse und helfen uns dabei zu verstehen, wie Besucher mit unserer Website interagieren, indem Informationen anonymisiert gesammelt werden. Auf Basis dieser Informationen können wir unsere Website für Sie weiter verbessern und optimieren.

Provider:

Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und nukleare Sicherheit (BMU)

Privacy

Erforderliche Cookies sind für den reibungslosen Betrieb der Website zuständig, indem sie Kernfunktionalitäten ermöglichen, ohne die unsere Website nicht richtig funktioniert. Diese Cookies können nur über Ihre Browser-Einstellungen deaktiviert werden.

Provider:

Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und nukleare Sicherheit (BMU)

Privacy